TALLER DE CUCS DE SEDA

Taller " Cucs de seda "
Dissabte 29 d’abril
Activitat gratuïta

El taller de cucs de seda s’emmarca dins el cicle «La memòria de la seda». Observant espècimens naturals, fem un repàs del procés  metamòrfic de Bòmbix Mori, des dels ous fins a la papallona. Desprès els participants elaboren un cuc amb pasta de modelar.

Participants:De 4 a 12 anys
Duració: 60-75  minuts.

11 hores. Xiquets i xiquetes de 3 a 6 anys.
12,15 hores. Xiquetes i xiquets de 7 a 12 anys.
Places limitades. Inscripcions a partir del 20 d´abril al telèfon 96.158.82.21

La Memòria de la Seda

La cria del cuc de seda ha estat històricament una activitat econòmica molt arrelada als pobles de la comarca, fins que a mitjan segle XIX va desaparèixer pràcticament per complet en ser substituïda la morera –les fulles de la qual els servien d’aliment– pel taronger. Per això el Museu vol contribuir a reviscolar aquesta tradició arrelada als nostres pobles, que a més connecta una sèrie de valors relacionats amb el coneixement i el respecte al medi natural i a la vida dels éssers vius. El Museu cria cada any cucs de seda per a repartir-los entre els xiquets i xiquetes que ens visiten amb l’escola o acompanyats pels seus pares , desprès de fer el taller de Cucs de Seda o superar algunes proves que els proposem.