Exposicions

Exposició: LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA I ELS SEUS ENTORNS NATURALS: EL PARC NATURAL DE L'ALBUFERA

Dc, 17/10/2012 - 19:30 - Ds, 27/10/2012 - 20:00

INAUGURACIÓ PRÒXIM DIMECRES 17 D'OCTUBRE A LES 19:30H.

Amb motiu del XXV aniversari de la declaració del Parc Natural de l'Albufera, la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial, i amb la col·laboració de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, ha volgut sumar-se a la commemoració organitzant una exposició sobre aquest emblemàtic espai, tan volgut pels valencians.

Sistema natural tant com obra humana, en l'exposició s'analitzen els diversos ambients que caracteritzen l'Albufera: el llac que el Xúquer i el Túria alimenten, la superfície del qual es va reduir durant segles en benefici dels camps d'arròs; la marjal, huí colonitzada quasi en la seua integritat per aquest conreu; i la restinga, el cordó dunar que separa el llac del Mediterrani. A pesar de la continua transformació antròpica de l'entorn, raó de ser d'alguns dels seus elements patrimonials més representatius, com l'atapeïda xarxa d'assuts i séquies, l'Albufera ofereix una gran riquesa de paisatges i hàbitats d'interés mediambiental.

Per tal de contribuir a la seua conservació, l'exposició pretén ajudar a conéixer i apreciar la variada vegetació i fauna del parc natural, així com les actuacions que s'han dut a terme en les útlimes dècades per a restaurar hàbitats i recuperar espècies i ecosistemes.