EXPOSICIÓ: " Tallant la fusta. Tresors vius de l'horta"

Jeu, 20/07/2017 - 00:00 - Sam, 11/11/2017 - 00:00

La fusta acompanyava el nostre cicle vital. Amb ella es construïen els bressols on teníem els nostres primers somnis, les culleres de fusta amb la qual mares i àvies regiraven els seus guisats, els sostres, les portes i finestres amb què ens aixoplugàvem de les inclemències del temps, els mobles que feien la nostra vida molt més còmoda i finalment el contenidor que acolliria les nostres restes mortals. La fusta i la seua particular forma de treballar-la ha donat lloc a l’ofici de tallista que juntament amb uns altres de la indústria del moble ha sigut de gran importància per a la nostra comarca durant l’últim segle. Amb aquesta exposició el Museu Comarcal de l’Horta Sud vol rendir un particular homenatge als portadors d’aquest ofici en la figura de tres d’ells:  Felipe Lapeña, Helyos Torralba i Rufino Brioso que amb els seus coneixements i experiència han sabut donar-li forma a un material d’una gran noblesa però que requereix un ardu treball poder obtenir amb ell peces úniques testimoniatge d’un temps no gaire llunyà.